Thursday 13 March 2014

Anda tidak berjaya kurus dengan Shaklee?



Ramai yg sy dapati sebenarnya dh beli n cuba set slimming shaklee... Shaklee kan tengah fenomena skrg ni... Hehe... N set slimming adalah antara set yang paling famous di kalangan pengguna... 

Tapi ramai jugak yg sy dapati tak berjaya kurus dengan set slimming shaklee ni... So di sini ade sy rumuskan antara sebab yang paling kerap sy dpt simpulkan daripada analisa saya... 

Untuk berjaya kurus dengan shaklee, anda WAJIB patuhi 5 syarat yang berikut..

1. Makan ikut jadual

Rasanya, dengan mana-mana SID anda beli pun, mesti dorg akan bagi jadual dan cara nak makan kan? Kalau x ada, pergi mintak sekarang.. Hehe

Kalau dah ada jadual tu, sila ikut jadual tersebut betul-betul ye... Jadual makan ni biasenye dibuat oleh mereka-mereka yang telah berjaya. Macam saya pun, saya dah merasai sendiri keberkesanan set slimming shaklee ni... So setiap kali ade org beli set slimming dgn saya, saya akan share jadual makan saya, yang membuatkan saya berjaya turun 5kg setakat ni...


2. Minum air secukupnya

Dulu saya mempunyai persepsi bahawa minum air tak akan menurunkan berat badan... Buat naik ade la... Tapi saya silap...

Apa-apa supplement pun yang kita ambil, kita kena minum air dgn banyak... This is to flush out all the toxic dan proses-proses yang telah kite lalui...

Jangan kita rasa kita dah kembung, maknanya kite dh mnum cukup air. NO. Macam2 mana pun, kite kene sukat pengambilan air kita... AT LEAST 2 liter air... 




3. Konsisten

Saya dapati, ramai yg mkn on off. Ramai yg especially malas utk bwk ke ofis, bawak ke mana2 sahaja dorg pergi... Hanya makan bila di rumah...

sebab tu bagi customer saya, saya akan bekalkan dgn pillbox yg comel mcm kt bwh ni... Jadi, tidak ada alasan untuk tidak membawanya... Kecik je pillbox ni, masuk je dlm handbag :)



4. Jangan putus asa

Ingin saya katakan di sini, lain badan, lain efeknye, lain tindak balasnye... Ade yg turun sbulan 2kg, ade yg turun smpi 5kg sbulan... Ade yg mkn, dlm 2 3 hari, terus nmpk kesannya... Ada yang kene mkn 2,3 bulan, baaarulah nampak kesan...

Saya ade sorg customer ni, mula2 amek tak turun pun... Tapi die tetap amek sbb die kate rasa best, rasa badan ringan je... Tapi lepas 4 bulan amek, tiba2 berat die terus turun 4kg! Terus die Whatsapp sy... Die happy, saya pun happy :)


5. Mempunyai azam yang kuat

Untuk kurus, anda perlu BERSEDIA untuk kurus... Anda perlu bersedia untuk berubah, untuk menambah menu-menu baru dalam diet dan rutin harian anda... Kalau anda asek lupe je nk mkn pil, asek tak bawak je, bagi saya anda belum bersedia untuk kurus. 

Dalam keadaan begini, saya bagi free pun set slimming ni anda takkan kurus... Sebenarnye, kesanggupan anda mengeluarkan duit untuk membeli set slimming ini juga menunjukkan anda BERMINAT untuk kurus... Tapi, itu hanyalah langkah pertama.. Jangan hangat-hangat tahi ayam... Untuk anda betul-betul BERJAYA kurus, anda perlulah mempunyai keazaman yang kuat...

Masa mula2 saya amek set ini, sy amek 2 je, lecithin n alfalfa... Bulan pertama, terus turun 3kg... Tapi lepas tu die stop... 2,3 bulan tak turun ape... Saya pikir, tak boleh jadi ni, kene buat something... So saya pun tambah ESP... Mula2 tu tak beli sebab malas nak shake2 ni... Telan pil je kan senang... Tapi saya tekad, saya tak nak terus gemuk mcm ni... So saya beli, n rajinkan every morning men'shake'... Alhamdulillah, terus turun blk lepas tu... 

N honestly, rutin saya banyak berubah skrg ni... Dl sy igt lagi, saya hanya mkn vitamin ni masa mengandung... Tu pun, tak sabar2 nak bersalin sbb malas nk mkn vits lg... Lps bersalin terus stop altogether... Tapi sekarang, vitamin bende wajib dlm handbag saya... Hehe... N every morning, memang sy religiously akan buat n mnum ESP shake tu... Pergi mana2 pun bawak sebotol air masak...

Saya bukan ckp saya ni bagus sgt... Bukan saya tak pernah cuba produk2 lain sblm ni... Tapi saya sedar, kali ni saya berjaya, sebab saya dah TEKAD... Tekad tak nak terus macam ni... Rajinkan diri semata-mata nak lebih SIHAT...



So? Macam mana? Anda dah bersedia untuk kurus? Anda dah bersedia untuk menjadi lebih sihat? Saya sentiasa ada di sini untuk membantu anda whenever you need me :) Nak free consultation pun blh... Mungkin cara SID anda berlainan dengan cara saya... Kita akan study cara pemakanan dan jadual anda, tengok mana yang tak kene, mana yang boleh ubah... Feel free to contact me ye :)


Wafee
Shaklee ID: 1072565
wafeeshaklee@gmail.com
012-3772115 (SMS/Whatsapp)


2 comments:

  1. kak wafee, sara pun ada beli set slimming kat kawan tapi xtau cara makan yang betul, boleh share x ngan kite? huuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh Sara... No problem... Tapi Sara amek yang mana? Omega @ lecithin, alfalfa @ herblax, ESP @ Cinch? senang sara whatsapp akak la... kite berbual panjang lagi kay? 0123772115

      Delete