Thursday 30 October 2014

Set haji / Umrah

Lepas dapat confirmation dari syarikat umrah aritu, member saya pesan...
Nanti sebulan sebelum pergi.. start makan vitamin c.. n kat sana bawak vitamin c.. rendam kaki dalam air suam with bunga cengkih n garam bukit... utk blood circulation n preparation kaki utk jalan kt sana.. vitamin utk elak sakit demam selsema.. alhamdullilah I amalkan I sihat sepanjang kat sana.. tido 4 jam je..

Saya senyum je... Lega sebab memang dah amalkan vitamin C ni... Tapi lepas tu baru teringat, alamak, kena bagi kat my husband and mother-in-law gak ni... Disebabkan stok dalam tangan dah habis, terus pergi branch and grab sebotol untuk mother-in-law... Hubby share je dengan saya, tapi after that day, start bagi hubby makan every day... Sebelum ni ade gak bagi, tapi bila teringat je...


Terus grab sebotol SR Vita-C utk MIL
Tapi ni persediaan sebelum kami pi... Di bawah ini pula cadangan saya sebagai set haji atau umrah supaya kita sentiasa cergas dan bertenaga untuk menjalankan ibadah haji/umrah...



set haji umrah

Set basic Haji / Umrah

B-complex: Untuk membekalkan tenaga dan mengurangkan stres akibat kekurangan tidur

Vita-Lea: Membekalkan semua nutrien penting yang diperlukan oleh tubuh kita dan memberikan kita tenaga untuk menjalankan ibadah haji / umrah

SR Vita-C: Meningkatkan antibodi kita supaya tidak mudah dijangkiti penyakit



Untuk saya yang sedang mengandung, dan juga mak mertua saya, saya tambah Ostematrix...


Ostematrix ini berfungsi untuk membekalkan kalsium untuk menguatkan tulang-tulang kita supaya mudah mengerjakan ibadah haji atau umrah. Ostematrix ini juga membantu mencegah kekejangan kaki akibat banyak berjalan di sana nanti..

Tapi untuk warga emas, saya cadangkan ambil set sendi terus...



Semoga dengan usaha kita yang ekstra ini, kita dapat mengerjakan ibadah haji dan umrah dengan lebih mudah :)




Wafee
0123772115

No comments:

Post a Comment