Tuesday 3 December 2013

Set hamil Shaklee

Assalamualaikum Semua!! hopenya semua ceria2 aja ari ni! Kita kena selalu menceriakan diri kita, supaya cas2 positif akan tertarik pada kita dan dengan automatik cas2 negatif akan lari daripada kita :) Mak saya selalu pesan, kalau ada masalah pun, you have to force yourself to smile... Jangan layankan sangat perasaan tu... Insya Allah dengan cara itu, kita akan dapat train ourselves to be more positive.. So SMILE :)





Ok lah... Hari ni saya nak cerita pasal kebaikan set mengandung Shaklee... Bagi yang pernah mengandung, you all mesti dah rasa macam mana penatnya mengandung ni kan... Nak buat ape pn tak larat.. It's like all your energy have been taken away from you... Apa yang kita dah biasa buat, tetiba tak boleh buat pulak time mengandung ni... Yang suka shopping, baru shopping sikit, dah mengah... Yang suka jogging, baru separuh jalan dah pancit... Yang biasa turun naik tangga, 1 2 tingkat dah kena rest... hehe... Aku la tu... Sebab tu nurse selalu pesan, kalau nak shopping barang2 baby, jgn tunggu last minute.. Kalau dah masuk 3rd trimester (7 -9 bulan), memang xlarat la jawabnya...



Belakang sakit... Pinggang sakit... Every urat kita akan sakit... Yang dah pernah mengandung mesti paham... Ada yang makan apa pun xlekat, semua keluar balik... Ada yang gigi pun sakit... Yang baru first time mengandung, hear it from your seniors... hehe

Bila mengandung, baby akan mengambil nutrien2 yang diperlukan daripada ibunya... Tapi jangan risau, baby Insya Allah akan cukup... Yang tak cukupnya, yang perlu ditampung keperluannya adalah ibunya... Sebab itulah kita selalu sakit2 ni... Thus, Shaklee telah mengeluarkan set hamil yang lengkap untuk membekalkan nutrien-nutrien yang diperlukan oleh ibu-ibu yang hamil.




 Basically, set ini terdiri daripada 4 komponen yang utama. Kesemuanya memainkan peranan masing-masing dan mempunyai khasiat yang tersendiri.

1. Vita-C
Menjaga kesihatan ibu supaya sentiasa di tahap yang optimum.

2. Vitalea
Mencegah anemia dan menstabilkan HB. HB rendah adalah satu masalah yang sering dihadapi oleh ibu-ibu yang mengandung. Jenuh nak makan hati ayam banyak2!!

3. B-Complex
Membekalkan asid folik yang penting bagi pertumbuhan awal fetus. Asid folik ini sepatutnya dimakan seawal dua bulan sebelum mengandung.

4. Ostematrix
Mengelakkan sakit belakang, kebas-kebas, kejang otot dan simpul biawak. Simpul biawak yang juga dikenali sebagai muscle spasm/cramp dalam bahasa inggeris merujuk kepada kesakitan yang amat sangat secara tiba-tiba pada otot. Tetapi, biasanya ianya tidak berbahaya dan akan reda selepas beberapa minit. Saya pernah kena tengah malam, menjerit kesakitan sampai suami saya terkejut ingatkan saya nak beranak dah! hehe


Ada juga add-on yang lain yang boleh ditambah.



ESP: Rasanya semua dah tau kebaikan ESP ni. Tapi basically, kebaikan ESP ni utk org yang hamil ialah dapat membantu menguatkan rahim. ESP yang mengandungi protein ini juga dapat membantu dalam pembentukan otot bayi.


Dan akhir sekali, bagi mereka yang akan memasuki trimester 2 dan 3, digalakkan untuk menambah OmegaGuard yang mengandungi DHA dan EPA yang baik untuk perkembangan otak bayi dalam kandungan.   




Ramai yang dah merasai sendiri perbezaan apabila berpantang tanpa set bersalin Shaklee dengan berpantang DENGAN set daripada shaklee ni.. Dah terbukti berkesan la kiranya... So apa tunggu lagi, hubungi saya untuk mendapatkan set anda sekarang! Saya akan berikan jadual makan dan juga konsultasi percuma :)

Kalau anda nak beli sendiri direct dengan Shaklee pun boleh... just klik sini ye...


Jom join keluarga Shaklee kami!








Wafee
Shaklee ID: 1072565
wafeeshaklee@gmail.com
012-3772115 (SMS/Whatsapp)

No comments:

Post a Comment