Wednesday 20 November 2013

Set berpantang Shaklee

Salam.... Tahniah kepada you all yang baru dapat baby!! Or, yang akan dapat baby tak lama lagi :) Babies will bring you happiness, without having to do anything...Kan? Saya adalah orang yang paling gembira bila dengar ada baby baru lahir... Rasa nak nanges je... Huhu

Sebagai persediaan, jom kita tengok set berpantang daripada Shaklee...




Banyak khasiat yang boleh kita dapati daripada set ini. Tapi, secara ringkasnya:-

B-Complex: Boleh menjadikan tubuh badan kita lebih bertenaga; otak lebih fokus; emosi lebih stabil. Kekurangan B-Complex boleh menyebabkan ibu yang sedang di dalam pantang mengalami gangguan emosi atau lebih dikenali sebagai meroyan. Semasa di dalam pantang, semua ibu-ibu cenderung mendapat depression tanpa mengetahui puncanya. Jadi, dengan consume B-complex ni, Insya Allah masalah ini dapat diatasi. 

Vitamin-C: Diperlukan dalam membantu pemulihan badan daripada proses kelahiran. Vitamin C juga meningkatkan sistem imunisasi badan ibu. Kalau kita selalu jatuh sakit, macam mana kita nak jaga baby, ye tak? Di samping itu, as a bonus, Vitamin C boleh menjadikan kulit kita lebih cantik :)

Zinc-Complex: Mempercepatkan proses penyembuhan luka bersalin. Zinc juga membantu mengurangkan keguguran rambut; satu masalah yang paling common bagi ibu-ibu selepas bersalin!

Vitalea: Multivitamin dengan iron. Membantu dalam pembentukan darah dan sel. Memandangkan kita kehilangan banyak darah sewaktu melahirkan, Vitalea dapat membantu dalam proses menggantikan semula darah yang keluar semasa proses melahirkan. Vitalea juga dapat membantu menjadikan badan bertenaga dan tidak lesu.

Di samping set asas ini, ada jugak add-ons yang boleh dipilih yang masing-masing mempunyai khasiat yang tersendiri.


Ostematrix: Ostematrix membekalkan nutrien-nutrien yang penting termasuk kalsium bagi membantu pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ostematrix juga dapat membantu mengelakkan sembelit dan water retention; dua masalah yang sering dihadapi oleh ibu-ibu selepas bersalin. 




Alfalfa: Alfalfa kaya dengan fiber. Oleh itu, ia dapat membantu dalam masalah pelawasan. Di samping itu juga, alfalfa bertindak sebagai milk booster. Dengan pengambilan alfalfa ini juga, Insya Allah masalah kembung perut bayi dapat diatasi.



ESP: Komposisi utama ESP ialah protein. Protein merupakan makanan sel. Protein berfungsi untuk pemeliharaan dan pemuliharaan tisu. Jika sel mendapat cukup protein, ditambah pula dengan protein yang bagus, sel yang sihat akan mudah terbentuk bagi menggantikan sel yang lama dan mati.


Ok, tu basically apa yang anda dapat dalam set berpantang. Now, kenapa anda perlu memilih set berpantang daripada Shaklee ni?


  • BEST sebab ibu-ibu boleh terus ambil vitamin-vitamin Shaklee ini selepas melahirkan anak (tak perlu tunggu 2 minggu dulu, atau selepas baby bebas jaundis)
  • BEST sebab set ini boleh diambil walaupun baby ada masalah jaundis or kuning.
  • BEST sebab boleh diambil tidak kira sama ada ibu melahirkan secara normal ataupun caeserean.
  • BEST sebab gabungan vitamin-vitamin ini dapat membuatkan ibu lebih cergas, lebih bertenaga, lebih anggun dan lebih cantik. (Ramai yang komen walaupun dalam pantang, tak rasa macam dalam pantang pun!)
  • BEST sebab luka ibu lebih cepat sembuh.
  • BEST sebab ibu tak ada masalah sembelit lagi (kalau amek Ostematrix)
  • BEST sebab susu ibu meriah! (Kalau amek Alfalfa) *Ada sesetengah hospital memberikan ubat sintetik kepada ibu selepas bersalin untuk merangsang penghasilan susu. Ubat ini kalau diambil secara berpanjangan ada bad effect tau.. Manakala Alfalfa ini diperbuat daripada herba semulajadi :)


So apa tunggu lagi.. Cepat contact saya untuk dapatkan set ini! Consultation dan cara makan akan diberikan :)

Kalau nak beli sendiri pun boleh... Just klik sini ye :)


Jom join keluarga Shaklee kami!

Wafee
Shaklee ID: 1072565
wafeeshaklee@gmail.com
0123772115

No comments:

Post a Comment