Thursday 14 November 2013

Sebab KEDUA saya join Shaklee

Hehe... Saya nak start dengan sebab yang kedua.. Sebab yang pertama lain kali la saya cerita eh.. hehe...

Masa saya jadi student dulu, saya ada beberapa kali menghadiri perjumpaan MLM... Saya memang minat berniaga daripada kecik, jadi ramai yang nampak saya sebagai prospek kot... Hehe... Saya pernah jual topup, jual kerepek... Sekolah rendah pernah jual gula-gula, klip rambut.. Hehe... Saya memang minat sangat la berniaga ni... Anyway, setiap kali pergi ke perjumpaan MLM ni, yang selalu disogokkan adalah "financial freedom"... Yang selalu digunakan sebagai pancing ialah, tengoklah kereta-kereta kami.. Semua mewah-mewah... BMW, Merc, Volvo... Ferrari yang limited edition ada 5 je dalam dunia ni pun ada... Muda-muda dah boleh pakai kereta macam ni... 




Yang dicanang-canangkan ialah saya breakfast di Singapore, lunch di Paris, dinner di London and balik tdo di Malaysia... Saya boleh pergi ke mana sahaja saya nak pergi... Tak perlu pikir 2 3 kali...



Pergi sana pun, semua orang pakai smart-smart... Pakai kot, pakai tie... Agaknya pakai macam tu je kot boleh jadi kaya...



Yang ditekankan ialah head-count atau head-hunting... Tak perlu ramai-ramai, dua orang dah cukup... "Kaki" kiri dan "kaki" kanan... (Tapi lagi ramai, lagi cepat naik)...Then kaki-kaki kita tu pulak perlu mencari kaki kiri dan kaki kanan mereka... Ada yang kita tak perlu buat apa-apa, just bawak je kawan-kawan ke pusat mereka... They do all the talking...



And harganya... Ya Ampunn... Memang mahal-mahal OK... Saya sebagai student memang tak mampu la... Boleh pulak disuggest pinjam dengan family ke, buat loan ke...

Berlainan dengan Shaklee ni, saya dah study Shaklee ni dh a few years sbnrnye... Mula-mula tertarik dengan Shaklee ni, sbb nampak ada 1 housewife yang posing sebelah bunting yang ada tulis Shaklee besar-besar, n apparently dia akan berlepas mengerjakan Umrah yang ditaja oleh Shaklee... (The housewife tu dah selamat dapat 5 angka pun setiap bulan.... Housewife pun boleh tau)... At that time, saya terfikir, eh, jual Shaklee je pun boleh g umrah? Sbb masa tu sy xtau pun Shaklee ni MLM... Igt SID-SID semua tu jual brg je... Recently baru saya realize yang Shaklee ni MLM... Tapi pelik kan... Takde pun promote kereta besar-besar, takde pun promote duit berkepuk-kepuk... Takde pun kene cari orang...

And one of the reason yang menarik saya ialah mereka-mereka yang join ni kebanyakannya terdiri daripada kaum ibu, bertudung litup sopan je... Siap ada yang dokong baby lagi... Bila saya tengok dorg ni, dlm hati cakap, eh macam boleh geng je..hehe... Sebab my babies are my everything..(Besides their baba la..hehe)...Kalau boleh, tak nak berpisah langsung dengan diorang tu...




Contohnya mereka berempat ni... Monthly earnings > 50k sebulan... Ada yang dah jadi jutawan dah pun... Tapi so down to earth... Macam diam-diam ubi berisi gitu... Hehe

And Shaklee pun, as an MLM, tersedia di depan mata... Anda nak join, join... Anda tak nak join, takpe... (maybe next time..hehe)... Whereas MLM-MLM lain yang saya pernah pergi dulu, you have to decide now... It's now or never... Kalau dah balik rumah, dah takde dah peluang ni... Dengan Shaklee I can take my time to think and review everything before I decide to join and pursue in this business... I have the freedom to decide...

And lagi satu, semua tu boleh dapat je dengan Shaklee... Kereta besar, travel sana, travel sini, duit bertingkat-tingkat... Tapi my point is, bukan itu yang ditekankan di dalam Shaklee ni... Di dalam Shaklee ni, di bawah guidance mentor-mentor yang dah berpengalaman, amalan rohani dan juga sharing konsep sangat dititikberatkan. Dalam Shaklee ni, amalan bersedekah dan berkhalwat dengan Allah sangat ditekankan...

Dorg ni semua boast dengan ape tau... Dorg bangga dapat bagi ribu-riban pada mak ayah... Dapat sedekah 4 angka pada badan-badan kebajikan... Dorang bangga dan gembira sebab dapat tolong customer masing-masing menyelesaikan masalah-masalah kesihatan yang mereka hadapi (Biiznillah)... So, yeah, sape tak nak kan... (Lama dah saya idamkan nak bagi at least 1k pada mak ayah saya)... After all, lebih banyak kita touch life orang lain, life kita sendiri akan lebih bermakna tau...

So guys, fikir-fikirlah ke mana arah tuju hidup kita ni... Macam mana corak hidup yang kita nak... Kalau rasa nak join kami, bolehlah contact saya ye... Nak tanya-tanya dulu pun takpe... Saya sedia membantu ^_^

*Gambar adalah hiasan semata-mata.





Jom join keluarga Shaklee kami!



Wafee
Shaklee ID: 1072565
wafeeshaklee@gmail.com
012-3772115 (SMS/Whatsapp)

No comments:

Post a Comment