Monday 16 June 2014

Set slimming Shaklee

Set slimming Shaklee ini merupakan salah satu set yang paling famous dalam Shaklee ni... Dari pengalaman saya sendiri pun, memang mostly ramai yang nak set slimming ni....

Sebelum kita pergi lebih mendalam pasal produk-produk dalam set ini, jom kita fahami dulu konsep yang diambil pakai dalam set slimming Shaklee ini.


set slimming shaklee


Shaklee menggunakan konsep 3B; iaitu Bakar, Buang, dan Bina... Just imagine macam ni lah ye... Lemak-lemak yang terkumpul dalam badan kita ni, umpama karat pada besi yang dah lama... So first step, kita kena buang/kikis karat-karat/lemak-lemak ini... Then, kita kena bersihkan/buangkan karat/lemak-lemak ni dari badan kita... And last, kita kena cat balik, or dalam kes ini, kita kita membina otot, sebab otot akan membakar lemak secara berterusan. Otot juga adalam intipati penting supaya berat kita tidak kejap naik kejap turun (yoyo).

Ok jom kita tengok first step...

1. Bakar

Bagi step yang pertama ini, anda ada dua pilihan produk; sama ada lecithin atau omega guard...


set slimming shaklee


Lecithin

Basically, lecithin bersifat sebagai fat emulsifier, ataupun pemecah lemak... Lecithin akan bertindak melekat pada lemak-lemak dalam badan kita, dan menyebabkan lemak-lemak ini akan terapung-apung di dalam darah dan tidak melekat pada dinding membran kita...

Lecithin juga bertindak sebagai pelarut kepada kolesterol, triglycerides dan lemak-lemak yang lain.


Omega Guard

Omega Guard lebih fokus pada pembakaran lemak dan meningkatkan metabolisme badan. 

Omega Guard, yang mengandungi omega-3, akan menurunkan paras insulin dalam badan kita... Jadi, apa-apa yang kita makan, akan ditukarkan kepada tenaga, dan bukannya sebagai lemak...


2. Buang

Bagi tujuan membuang lemak ataupun detox, anda boleh pilih sama ada alfalfa ataupun herb-lax.


set slimming shaklee

Alfalfa

Alfalfa berfungsi sebagai penyahtoksin bagi badan... Alfalfa juga bertindak seperti pembersih darah... 

Alfalfa mengandungi saponin, yang bertindak seperti span yang menyerap kolesterol.

Penggunaan bagi jangka masa yang panjang telah terbukti menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol, dan mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi.

Herb-lax

Herb-lax membantu mengembalikan semula proses semulajadi pembersihan usus (natural bowel movement).

Herb-lax juga akan merangsang usus untuk mempercepatkan proses pembersihan najis yang tersekat atau tersimpan kama secara lembut.

Herb-lax juga telah terbukti membantu mengurangkan masalah sembelit.


*Ibu-ibu yang menyusu tidak boleh mengambil Herb-Lax.

3. Bina


set slimming shaklee

Untuk langkah yang terakhir, anda juga mempunyai dua pilihan; sama ada ESP ataupun Cinch.


ESP

Protein soya bleh memperlahankan aliran makanan dalam usus. Oleh itu, pengambilan ESP boleh memberikan rasa kenyang yang lebih lama. Ini dalam membantu mengurangkan nafsu makan dan mengelakkan kita daripada memakan makanan ringan.

Sumber protein ini juga dapat membantu dalam pembentukan otot, untuk mengelakkan kulit menjadi menggeleber dan 'flabby' selepas lemak berjaya disingkirkan.

Cinch

Cinch merupakan minuman yang lazat dan berzat yang membantu anda memelihara otot dan menjadikan anda sentiasa berasa kenyang dan berpuas hati. Cinch mengandungi Leucine yang bertindak memberikan 'signal' kepada badan untuk memelihara otot semasa pengurangan berat badan berlaku.

Terdapat dalam 3 perisa, iaitu; Chocolate, Cafe Latte dan Vanilla.

*Ibu yang menyusu tidak digalakkan untuk mengambil cinch kerana kandungan kalorinya yang rendah.



So itulah dia, details mengenai setiap satu produk dalam set slimming ini... Kalau anda nak cuba, buatlah pilihan dan contact saya ye... Kalau nak saya tolong buatkan pilihan pun.. Just drop me a line :)


Jom join keluarga Shaklee kami!

Wafee
SMS/Whatsapp: 0123772115
Emel: wafeeshaklee@gmail.com

No comments:

Post a Comment