Thursday 5 June 2014

Berkongsi Impian

Hari ni, dalam group, kami diminta menulis & berkongsi matlamat kami untuk bulan June.... Satu aktiviti yg sangat menarik bg saya...

Bila kita tulis, bila kita nampak depan mata, kita akan lebih bersemangat dan fokus utk mengejarnya... And bila kita kongsi, Insya Allah, bila orang lain baca, ianya akan menjadi doa sahabat2 semua utk kita....


So saya nak share sikit impian2 dorg sume... Biar you all plak yang mendoakan mereka... Ameen :)


Sharing 1:

Bonus pada 14 July ni, saya ada target untuk dicapai:

✔ Nak bagi ibu duit belanja RM3K sebagai persediaan menyambut Syawal
✔ Nak savings RM25K
✔ Nak bayar zakat RM5K
✔ Nak buat pagar rumah ibu
✔ Nak buat kitchen cabinet di rumah ibu

YA Allah, permudahkanlah....

Sharing 2:

Salam..saya nak mulakan dulu. AlhamdulilLah start join Shaklee saya dah ada duit sy sendiri. Kalau dulu memang 100% mengharap pada suami.
1. Rm300 utk ibu n ayah 
2. Min xxx utk infaq
3. Rm200 utk reward diri.
4. Hadiah utk ibu n ayah sebab nak raya.
5. Beli barang2 raya guna duit sendiri.

Setakat ni tu dulu dlm plan sy. Walaupun nampak biasa..tp bg saya yg selalu tunggu duit suami memang BUKAN BIASA..alhamdulilLah..inshaAllah smg dimakbulkan

Sharing 3:

Bonus 14 july nanti saya nak buat apa tau

☼ Ibu RM700 Ayah RM300 (hehe ibu kena lebih sikit)
☼ Zakat/rumah anak yatim RM700
☼ Saving RM2000 
☼ Mak ayah mentua RM200 (RM100 sorg)
☼ duit raya adik 4 org RM200
☼ Duit raya adik ipar 4 org RM200

saya tak pernah lagi bg duit raya kt adik2..ibu ayah..yelah thn lepas kan br konvo..tak smpat nk byk duit g raya thn lepas :p

Sharing 4:

Bismillah... Bonus bln ni, sy nk habiskan utk duit raya je... Rangkum semua kategori, kepuasan diri, saham akhirat dan jugak utk mak ayah...

💗Mak ayah mek RM150 sorg
💗Adik2, anak2 n anak buah RM50 sorg
💗Budak2 lain RM5 sorg

Saya selalu teringin nk bg bdk2 duit raya tanpa perlu berfikir 2 3 kali, tanpa perlu berfikir nak bg x dorg ni?, or even, xpela, biar suami aku jela yg bg dorg ni.... So mudah-mudahan, tahun ni, dgn duit extra dr bonus Shaklee, saya dapat merealisasikan impian saya ni... Ameeen..


Sharing 5:

Bonus July 14

☼ Duit raya Ibu RM200 Ayah RM100...
☼ Nak daftar belajar APSA RM600
☼ Saving RM200 
☼ duit raya 4 adik , RM50 seorang
☼ duit raya RM5 seorang

Sharing 6:


Assalamualaikum bonus July 2014 
*nk bgi makcik rm200 sbb hari Tue d pinjam duit diaa(saya student lgi xbuat pinjaman pa pe dan tak nak menyusahkan parents sy sbb IBU sy IBU tunggal) 
*nak bgi ma rm200
*nak beli ticket flight balik semenanjung nak rayeee dahh...hehe
*nak beli Kain telekung nak letak dekat shopping complex (summer mall samarahan,Sarawak).SBB hari Tue pi solat  tapii telekung Ade Satu Jew kongsi2 mcm sedih plak..inn sha Allah.
*nak bagi duit Raye dekat Adik rm50
*kalu Ade lebih lagi, nak bagi makanan berbuka puase dekat masjid depan Rumah..teringin bagi mkanan untuk morehh lepas solat terawih..inn sha Allah
*balance nye untuk buat perbelanjaan  Raye Dan saving rm300 :)

Inn sha Allah semoga ape yg diimpikan menjadi ..aminn

Sharing 7:

salam semua...doakan sama2 yer...akak duit bonus 15 july dh tentu utk raya...simpan, duit raya utk mak, utk mak mertua, anak2, dan sedekah....simpan 50%, yg lain2 50%....Allah makbulkn doa kita semua..aamiin


Tengok... Semuanya mempunyai impian yang besar-besar kan... And semuanya bukan untuk diri sendiri sahaja... Untuk mak ayah, untuk family, untuk orang ramai...

Itulah yang bestnya ukhuwwah antara kami ni.... Dah rasa macam satu family dah... Saling doa-mendoakan... Semuanya saling sokong-menyokong...

So, apa impian dan target yang you all nak capai untuk bulan ni? :)


Jom join keluarga Shaklee kami!

Wafee
Your Shaklee Independent Distributor
SMS/Whatsapp: 0123772115

No comments:

Post a Comment